RUM LYD LYD RUM

Information in English

Kirstine og Niels har været huskunstnere på Lygten Skole og Guldberg Skole, fra februar til april 2016.

// Projektet er støttet af Statens Kunstfonds Huskunstnerudvalg og højtalerfirmaerne Audiocase og Minirig sponsorerer venligst nogle af deres flotte trådløse højtalere.

RUM LYD LYD RUM

Sammen med 5. og 6. klasses eleverne på Lygten Skole og 6. klasses eleverne på Guldberg Skole, har vi undersøgt de lyde vi er omgivet af i vores hverdag og forsøgt at skabe musik og koreografi ud fra dem. Eleverne har med der tablets optaget dybe, høje, fantastiske, fede, sjove, spændende, pudsige, mærkelige, uhyggelige eller ligefrem irriterende lyde.

DSC_0174

De har selv prøvet kræfter med at skabe musik ud af lydene i programmet GarageBand. En vigtig del af vores arbejde med eleverne har været at afspille skitser og brudstykker for hinanden, og på den måde øve os i at tale sammen om det ufærdige arbejde, give feedback og forslag.

Afslutningsvis har vi arbejdet henimod en præsentation i form af en lille koreograferet koncert, hvor eleverne bevægede lyden rundt i rummet med små trådløse højtalere i en koreografi, eleverne selv fandt på i øjeblikket ud fra simple regler. Også denne gang præsenterede vi arbejdet som noget ufærdigt med fokus på vigtigheden af at turde dele et stykke arbejde med hinanden, selvom det er på et lidt sårbart og ufærdigt stadie.

DSC_0181

Til præsentationen havde elverne fastspændt en lille håndholdt/trådløs højtaler på hænderne. Publikum lå eller sad spredt rundt i salen og elevernes opgave var at bevæge sig rundt i rummet på så vidt forskellige måder som muligt: Langsomt, hurtigt, i forskellige niveauer, omringe en lille gruppe af publikummer eller hele salen, svinge, dreje, hoppe osv. På den måde blev musikken bevæget rundt i rummet.

Det har handlet om at have det sjovt og selv finde på, frem for at udføre en dans på en bestemt måde. Det har været en spændende for os som kunstnere at få lov til at arbejde på denne måde. Hver elev lytter til verden og tænker musik og bevægelse på sin helt egen måde, og det at vi har fået indsigt i deres verden har været meget inspirerende. 

Arbejdet har også været et undersøgelsesprojekt for os, og vi er meget glade for at have fået lov til at dele vores proces med alle jer elever!

TAK for jeres indsats!

Herunder finder du fotos, video og information om vores arbejde med eleverne på Guldberg- og Lygten Skole. Tak for en inspirerende tid - det har været værdifuldt for vores arbejde forud for vores kommende produktion i 2017.

**Se flere fotos fra projektet her:

LYGTEN SKOLE
GULDBERG SKOLE

DSC_0184

//

Forløbene på Guldberg- og Lygten Skole er en fortsættelse af undersøgelsesprojektet hello? som havde sin sidste arbejdsfase i maj/juni 2016, under residency i Dansehallernes Labscene. Kirstine og Niels har arbejdet med at skabe musik der bevæges i rum, gennem de sidste to års tid og vil bl.a. bruge erfaringerne fra arbejdet med eleverne til at skabe en ny koncertforestilling, hvor musikken vil blive bevæget rundt i rummet af otte professionelle dansere.

Produktionen får premiere i 2018 og præsenteres i samarbejde/co-produktion med Dansehallerne.

//

Trådløs lydteknik: Baldur Kampmann
Højtalermontering: kostumedesigner Camilla Lind

Information in English

Kirstine og Niels har været huskunstnere på Lygten Skole og Guldberg Skole, fra februar til april 2016.

// Projektet er støttet af Statens Kunstfonds Huskunstnerudvalg og højtalerfirmaerne Audiocase og Minirig sponsorerer venligst nogle af deres flotte trådløse højtalere.

RUM LYD LYD RUM

Sammen med 5. og 6. klasses eleverne på Lygten Skole og 6. klasses eleverne på Guldberg Skole, har vi undersøgt de lyde vi er omgivet af i vores hverdag og forsøgt at skabe musik og koreografi ud fra dem. Eleverne har med der tablets optaget dybe, høje, fantastiske, fede, sjove, spændende, pudsige, mærkelige, uhyggelige eller ligefrem irriterende lyde.

DSC_0174

De har selv prøvet kræfter med at skabe musik ud af lydene i programmet GarageBand. En vigtig del af vores arbejde med eleverne har været at afspille skitser og brudstykker for hinanden, og på den måde øve os i at tale sammen om det ufærdige arbejde, give feedback og forslag.

Afslutningsvis har vi arbejdet henimod en præsentation i form af en lille koreograferet koncert, hvor eleverne bevægede lyden rundt i rummet med små trådløse højtalere i en koreografi, eleverne selv fandt på i øjeblikket ud fra simple regler. Også denne gang præsenterede vi arbejdet som noget ufærdigt med fokus på vigtigheden af at turde dele et stykke arbejde med hinanden, selvom det er på et lidt sårbart og ufærdigt stadie.

DSC_0181

Til præsentationen havde elverne fastspændt en lille håndholdt/trådløs højtaler på hænderne. Publikum lå eller sad spredt rundt i salen og elevernes opgave var at bevæge sig rundt i rummet på så vidt forskellige måder som muligt: Langsomt, hurtigt, i forskellige niveauer, omringe en lille gruppe af publikummer eller hele salen, svinge, dreje, hoppe osv. På den måde blev musikken bevæget rundt i rummet.

Det har handlet om at have det sjovt og selv finde på, frem for at udføre en dans på en bestemt måde. Det har været en spændende for os som kunstnere at få lov til at arbejde på denne måde. Hver elev lytter til verden og tænker musik og bevægelse på sin helt egen måde, og det at vi har fået indsigt i deres verden har været meget inspirerende. 

Arbejdet har også været et undersøgelsesprojekt for os, og vi er meget glade for at have fået lov til at dele vores proces med alle jer elever!

TAK for jeres indsats!

Herunder finder du fotos, video og information om vores arbejde med eleverne på Guldberg- og Lygten Skole. Tak for en inspirerende tid - det har været værdifuldt for vores arbejde forud for vores kommende produktion i 2017.

**Se flere fotos fra projektet her:

LYGTEN SKOLE
GULDBERG SKOLE

DSC_0184

//

Forløbene på Guldberg- og Lygten Skole er en fortsættelse af undersøgelsesprojektet hello? som havde sin sidste arbejdsfase i maj/juni 2016, under residency i Dansehallernes Labscene. Kirstine og Niels har arbejdet med at skabe musik der bevæges i rum, gennem de sidste to års tid og vil bl.a. bruge erfaringerne fra arbejdet med eleverne til at skabe en ny koncertforestilling, hvor musikken vil blive bevæget rundt i rummet af otte professionelle dansere.

Produktionen får premiere i 2018 og præsenteres i samarbejde/co-produktion med Dansehallerne.

//

Trådløs lydteknik: Baldur Kampmann
Højtalermontering: kostumedesigner Camilla Lind